poniedziałek, 17 września 2012

Gliss Kur Satin Relax: balsam regenerująco-wygładzający

Odżywkę Gliss Kur'a kupiłam około roku temu, czyli w czasach kiedy jeszcze nie miałam pojęcia o odpowiedniej i świadomej pielęgnacji włosów. Nie czytałam składów i zwracałam uwagę jedynie na cudowne opisy na opakowaniu  produktu. Uległam również modzie i niczym nie podpartemu twierdzeniu, że kręcone włosy to suche i zniszczone włosy.



















Opis producenta

Czy Twoje włosy są niesforne, suche? Balsam SATIN RELAX z kompleksem Satynowy Połysk bez loczków wygładza włosy. Wygładzone i bardziej lśniące włosy oraz łatwiejsze rozczesywanie.
System Regeneracji Komórek, zawierający proteiny identyczne z proteinami włosów, bardzo precyzyjnie regeneruje komórki włosów - głęboko w ich wnętrzu.

O produkcie

Konsystencja: Gęsta i średnio treściwa.

Zapach: Rzecz względna i zależna od gustu danego człowieka. Odżywka pachnie przyjemnie, słodko i chemicznie, przy dłuższym stosowaniu może męczyć.

Dostępność: Większość marketów i drogerii, produkt łatwo dostępny.


Skład + analiza

Aqua, Cetearyl Alcohol (emolient), Quaternium-87 (antystatyk), Dimethicone (silikon), Polyquaternium-72 (antystatyk), Prunus Armeniaca Kernel Oil (emolient), Panthenol (wit. B5), Cocodimonium Hydroxypropyl Hydrolyzed Keratin (antystatyk), Hydrolyzed Keratin (hydrolizat keratyny),  Isopropyl Myristate (emolient), Stearamidopropyl Dimethylamine, Glyceryl Stearate (emulgator), Distearoylethyl Hydroxyethylmonium Methosulfate (antystatyk), Propylene Glycol (humektant), Ceteareth-20 (emulgator), Citric Acid (kwas cytrynowy), Phenoxyethanol (konserwant), Polyquaternium-37, Dimethiconol (emulgator), Parfum (zapach), Methylparaben (konserwant), Propylene Glycol Dicaprylate/Dicaprate (emolient), PPG-1 Trideceth-6 (emulgator), Cyclomethicone (rozpuszczalnik), Sodium Chloride (chlorek sodu), Hexyl Cinnamal (zapach), Hexyl Salicylate, Linalool (zapach).

Analiza pochodzi ze strony:  http://www.cosdna.com/eng/ingredients.php 

Uwagi:
  • Dimethicone - lekki silikon (wystarczy łagodny szampon do zmycia), również substancja przeciwpieniąca i zmiękczająca
  • Cocodimonium Hydroxypropyl Hydrolyzed Keratin - substancja antystatyczna (zapobiega elektryzowaniu się włosów), substancja kondycjonująca, łagodzi drażniące działanie anoniowych substancji powierzchniowo czynnych 
  • Prunus Armeniaca Kernel Oil - olej z pestek moreli
  • Ceteareth-20 - substancja myjąca, nie należy używać na uszkodzoną skórę
  • Cyclomethicone - pochodna oleju silikonowego, szybko wyparowuje
  • Sodium Chloride - wpływa na konsystencję kosmetyków myjących
  • Hexyl Cinnamal - chemiczna mieszanka zapachowa, może uczulać i podrażniać

Działanie

Moim zdaniem produkt nie do końca spełnia obietnice producenta. Odżywka wykazuje działanie wygładzające, ogranicza puszenie włosów i ułatwia ich rozczesywanie. Brak działania prostującego i regenerującego dla włosów.

Moja ocena

Fajna, lekka odżywka, która może być używana od czasu do czasu w celu doraźnego wygładzenia włosów, ale na pewno nie liczyłabym na jakąkolwiek regeneracje. Nie widzę w składzie żadnego "Systemu Regeneracji Komórek", producent dodał jedynie proteinę w postaci hydrolizatu keratyny, jednak mam pewne wątpliwości, czy można ten składnik nazwać systemem.
Odżywka na szczęście nie wyprostowała moich włosów i mam wrażenie że dodatkowo podkreślała skręt :). Uważam, że warto zwrócić uwagę na ten produkt, szczególnie jeśli nie mamy czasu na intensywną i długotrwałą pielęgnację włosów w ciągu danego dnia. 

Ocena produktu: 4/5

4 komentarze:

  1. Mi ogólnie służą produkty Gliss Kura. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś używałam wiele produktów Gliss Kur'a, aktualnie zostałam przy odżywkach, ostatnio czytałam pochlebne opinie o żółtej masce :)

      Usuń